Ce trebuie să conțină un site al agenției de turism din punct de vedere legal?

Pentru a evita neplăcerile cauzate de vizita autorităților naționale, există câteva elemente necesare ce trebuie să apară în paginile unui website al agenției de turism. Acestea sunt obligatorii din punct de vedere legal, dar în același timp protejează agenția în anumite situații neplăcute cauzate de clienți turiști nemulțumiți și ajută la creșterea imaginii agenției în fața potențialilor clienți.

Informațiile necesare ce trebuie să apară pe paginile unui website al agenției de turism sunt următoarele:

1. INFORMAȚII CU CARACTER GENERAL

Acestea sunt informații despre denumirea agenției, sediul social și elemente de contact și pot fi scrise explicit într-o pagină de contact cu condiția ca accesul la această pagină să se poată realiza de pe orice altă pagină a website-ului:

S.C. AGENȚIA DE TURISM S.R.L
Str. ........................... Nr. .........,
Cod Postal: ..................................,
Localitatea: .................................,
Județul: ......................................,
Țara: ..........................................,
Tel: ............................................,
Fax: ............................................,
E-mail: ........................................,
Web: ...........................................,

2. INFORMAȚII CU CARACTER FISCAL

Conform Legii nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerțul electronic, este obligatorie postarea în website a datelor de înregistrare, pentru a putea face comerț în mediul virtual, în caz contrar se va considera că fiind contravenție.

Denumirea firmei: ...............................
Sediu social: ........................................
Numărul de înregistrare la Registrul Comerțului: ...........
Codul Unic de Înregistrare: ..................
Capitalul social: ...................................
Capitalul social subscris: ......................
Capital social vărsat: ............................
Domenii de activitate principale cf. cod CAEN 2011: ........
Contul IBAN: .......................................
Banca: .................................................

3. INFORMAȚII CU CARACTER SPECIFIC

Conform Ordinului nr. 235/2001 privind asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism, agenția de turism are obligația să afișeze următoarele elemente:

Licența de turism nr. ............... din .............
Brevet de turism nr. ................. din .............;Titular ..........
Polița de asigurare privind rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de către turist, în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism:
Seria ........... nr. ......
Perioada de asigurare: dd/mm/yyyy - dd/mm/yyyy.

4. TERMENII ȘI CONDIȚIILE de utilizare a website-ului

Legislația din domeniu permite existența unui contract general, prezent la vedere pe website (de cele mai multe ori sub forma de “Termeni și Condiții”). În principiu acest contract trebuie să conțină clauze privind:

  • modalitatea de comandă
  • obligațiile părților
  • drepturile părților
  • modalitatea de livrare
  • modalitatea de plată
  • termenul admis pentru restituirea produselor/serviciilor (conform Legii nr. 51 din 21.01.2003 - 10 zile de la livrarea produsului)

5. ALTE INFORMAȚII OBLIGATORII

a) Link către ANPC

Conform Ordinului ANPC nr. 433/2009, operatorii economici care administrează site-uri de e-commerce sunt obligați să prezinte pe prima pagină a site-ului un link către adresa oficială: www.anpc.gov.ro

b) Autorizația ANSPDCP

Pentru activitățile de comerț electronic este necesară o autorizație de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

c) Contractul-cadru

Contractul-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice conform Ordinului nr. 516/2005.

6. O NOUĂ LEGE CU PRIVIRE LA COOKIES

Pentru mai multe detalii despre implementarea legii privind cookies, consultați documentația Google.